Amerİka Birleşik Devletleri

Childe Hassam (1859-1935), "Boston Common at Twilight" (1885-86)

Boston'da Müze Deneyimi

27 Nisan 2012 Cuma, 11. Gün/

Bugün havanın çok sıcak ve rüzgarlı olacağını biliyoruz. Planımızı buna göre yaptık. Şans eseri Boston Güzel Sanatlar Müzesi (Museum of Fine Arts-MFA) bugüne özel 21:45’e dek açık olacak. Bilet 22$/ kişi. Bu kadar geniş kapsamlı bir müzeyi on gün içerisinde gezmek koşulu ile 2 günlük kullanıma yönelik bir bilet. Galerileri görmek istediğimiz sıraya koyarak gezimize başlıyoruz. Ama aheste gezecek ve kendimizi yormayacağız. Öyle de yapıyoruz.

MFA zengin bir müze ama DC’deki özellikle Smithsonian ve NY’taki National Gallery of Arts kadar da değil. Yine de özellikle Amerikan resmi kısmı nitelikli ve yerele özel.

3 kata yayılan müzeinin koleksiyon yelpazesi geniş;
- Modern sanat (Dekoratif ve görsel sanatlar),
- Asya, Okyanusya ve Afrika saatı (Afrika, Budist tapınakları bölümü, Çin, Himalaya, Hint, İslam, Japon, Kore, Okyanusya, Güney ve Güneydoğu Asya)
- Avrupa Sanatı (Ortaçağ, Katalonya şapeli, İtalyan Rönesansı, Kuzey rönesansı, Dutch ve Flemish Resmi, 17.- 18-, 19.yy, Avrupa Empresyonizmi, 20.yy. Avrupa Modernizm
- Amerika kıtası sanatı ( Antik Amerika, Latin Amerika, yerli Amerika, Gemi modelleri, 17.yy., Devrimci Boston ve Yeni Ulus, 18.yy, 19.yy, Amerikan Empresyonizmi, John Singer Sargent, Halk sanatı, 20.yy
- Antik Dünya Sanatı (Antik Yakın Doğu, Sikkeler, Mısır, Mumyalar ve Mısır gömü sanatı, Nubya, Yunan, Etrüsk, Roma)
- Mücevherler, Müzik ensrümanları, fotoğraflar ve çizimler

Biraz pahalı ama gezmekten pişmanlık duymayacağınız bir müze. Tek sorun bir güne sıkıştırmak çok doğru değil.

Müzede dikkat çeken bir özellik de sergideki eserlerin önemli bir kısmının önünde o eserden etkilenip ilham alınarak düzenlenmiş gerçek çiçek aranjmanları yer alıyordu. Kimlerin o aranjmanı yaptığı, hangi okul/ enstitüye bağlı olduğu da belirtiliyordu. Yandaki fotoğrafta, halıdan esinlenilmiş çiçek aranjmanında olduğu gibi...

Aşağıda:    Yumruk şeklinde içme kabı, gümüş; Türkiye, Hitit Dönemi (yaklaşık M.Ö.1400-1380) Hava tanrısı Tarhuna'ya adanmış törenlerde kullanılmış. Gücü temsilen bu şekilde yapıldığı düşünülüyor.

Rahip kafası, "Boston Green Head" olarak biliniyor. Mısır, Sakkara. M.Ö.381-343 . Alnındaki kırışıklıklar ve göz çevresindeki kaz ayağı çizgileri ile canlı ve realist görünümü sebebi ile antik dönem eserleri arasında fevkalade öne çıkıyor.

Daha fazla dayanamıyoruz yorgunluğa ve müzeden 19:00’da çıkıyoruz. Müze merkeze o kadar da yakın değil. Uzunca bir metro yolculuğunun ardından Fenuil Hall’daki popüler fast food’culardan birinden pratik bir akşam yemeği ile günü sonlandırıyoruz.